Passa al contingut principal

Primera reunió del Consell de Delegats 2023-2024

 A continuació adjuntem l'acta del Consell de Delegats del 1r trimestre, que va tenir lloc el dia 5 de desembre de 2023.


ACTES DEL CONSELL DE DELEGATS


Dia: 5/12/2023

Lloc: Sala d’actes


Convocats: delegats de l’ESO, Batxillerat, Cicles i PFI, membres de l’equip directiu (Joan Carles Seguí - director; Rosa Salvador - Cap d’Estudis; Neus Inglada - secretaria; Susana Russiñol - Coordinadora pedagògica), i impulsora de l’Escola Verda (Olaia Iglesias - professora de Ciències Naturals)


Temes a tractar:

  1. Escola Verda

  2. Propostes de millora per a fer un centre més càlid…

  3. Tema de la convocatòria de vagues: 

com ho treballeu, en quin temps traieu als delegats de les classes…

  1. Valoració de la normativa del mòbil


_________________________________________________________________


Desenvolupament de la reunió:


  • Introducció: presentació dels diferents temes


  • Escola Verda: presentació dels problemes (els patis està molt brut, no separem els residus…).

Explica que hi ha un grup de professors impulsors, però també necessitem també un grup d’alumnes impulsors.

Hi ha la matèria optativa a 3r de Can Puig + Sostenible, que treballa sobretot la recollida selectiva dels residus. Es presentarà a les tutories. 

El curs passat es va fer una diagnosi sobre els embolcalls dels esmorzars, i a partir de les dades del curs passat s’ha repartit per als alumnes de 1r d’ESO embolcalls reutilitzables…

També demana un grup d’alumnes que siguin Delegats Verds, voluntaris que es reuniran cada mes, aproximadament, i que tindran un nom encara per definir.

Una altra acció que es treballa des de l’optativa és sobre els residus que queden al pati fora de les escombraries… I faran un treball artístic amb aquests residus.


Es demana que es prenguin notes per després transmetre la informació que es dona. Una de les delegades proposa que just en finalitzar en acabar


  • Propostes dels alumnes per millorar el clima: obrir un espai o una aula per l’hora del pati; fillols/filloles de lectura (per afavorir les relacions intergeneracionals - els grans acullen als petits; model de tutories entre iguals), tema d’impressions a la consergeria (es demana que portin un pendrive…), a l’estiu fa molta calor i potser es podria valorar de climatitzar les aules (parla un alumne de l’ESO i un de Cicles, que estava a les aules de dalt) - en Youthni proposa fer una recaptació, però el Joan Carles explica que el pressupost que ens han fet per climatitzar les aules de dalt és de 40.000, i és complicat fer-ho a través d’una campanya de crowdfounding; sobre les càmeres que hi ha als passadissos, hi ha un alumne que parla de que no funcionen i que caldria posar-ne a la part de les bicicletes, en Joan Carles explica que les càmeres sí funcionen i que estudiarem per a tenir una càmera a la zona de les bicis; un altre tema que surt és els torns de les pistes, ja que no agrada. Expliquem que ho hem hagut de regular perquè hi havia problemes de convivència que no es resolien… 

Un alumne destaca que hi ha formes de climatitzar les aules de forma més sostenible. D’altra banda, posar càmeres al lloc on s’aparquen les bicis milloraria la seguretat i potser així vindria més gent en bici.

També hi ha un problema amb el material informàtic, que de vegades no funciona el teclat, no funciona el so… Des de l’escola Verda es proposarà una alternativa que permeti que funcioni millor la cosa, i també que no es produeixin tantes deixalles electròniques. 

En Joan Carles Seguí destaca que a les tutories es poden treballar aquests aspectes, i portar-los a direcció a través dels coordinadors de nivell, no cal esperar al consell de delegats.


  • Sobre la convocatòria de vagues: el Joan Carles destaca que les vagues tenen un cost per al treballador quan un treballador decideix fer vaga (es reté el sou); i explica que les vagues hauran de ser signades pel consell de delegats per tal de ser signades per la direcció; a més a més, el temps per reunir-se els delegats ha de ser a l’hora d’esbarjo (no a la de classe); els temes de les vagues han d’estar ben treballats, es necessita al menys 48 hores d’antel·lació per a que sigui una convocatòria reflexionada. Si no es fa ben fet, sortim perdent tots, d’una banda, sobre la imatge exterior; i d’altra banda, sobre el paper dels alumnes, que sembla que vulguin fer vaga sense reivindicar res si no es fa una acció concreta.

Un alumne explica un altre model de funcionament: cada alumne posava el seu nom i DNI i amb el llistat d’alumnes, es portava a direcció i decideix si es fa la vaga, i a partir d’aquí es comunicava als pares…

El Joan Carles explica que la convocatòria de vaga no depèn d’ell sinó del Sindicat d’estudiants i del consell de delegats. El director no pot tallar el dret de reunió dels estudiants.

El Joan Carles demana que es prengui aquestes decisions de manera col·legiada entre tot el Consell de Delegats. També podria ser que el Consell de Delegats no vol adherir-se a la vaga, però hi ha 15 estudiants que la volen fer. Ells tenen dret de reunió tot i que aquí no es faci dret de reunió.

Un dels alumnes explica que potser caldria un protocol en fons i forma per a establir el procediment correcte. Comenta també la dificultat logística i demana consell de com resoldre aquesta dificultat.

En el protocol: 48 hores i una convocatòria signada pel Consell de delegats (pot ser a mà, o com es vulgui) i entrar-lo a secretaria per registre d’entrada al centre.

Es pot demanar permís a direcció per reunir-se; es pot fer a través per exemple, d’un representant de cada delegat per nivell; teniu els correus de tots els delegats a través del email de convocatòria de la reunió que us vam enviar.

Es proposa que a les tutories, els delegats treballin què vol dir que fer vaga, per quins motius, què s’ha de fer quan hi ha vaga…

El Joan Carles proposa que es parli entre els delegats per veure què es pot fer quan es fa vaga: anar a Bcn és difícil, però es poden fer accions al centre, es poden fer pancartes, es poden fer xiulades…

Pregunten què es fa a les classes quan hi ha convocatòria de vaga: no es poden fer activitats d’avaluació però sí es fa matèria avaluable.


Comentaris